20 Eylül 2017

School 2017 | Kore Dizisi | 2017




               School 2013 ve School 2015'i izleyip de bu yılkini izlememek olmazdı. Fakat lise dizileri benden geçmiş artık. Ya dizi gerçekten diğer serilere göre vasattı ya da ben yaşlandım. Başka bir açıklama bulamıyorum. Neyse konumuza geçelim.

               Dizinin konusu; Ra Eun Ho derslerde çok başarılı olmasa da üniversiteye webtoon çizme yeteneğiyle girmeye çalışan sıradan bir öğrenciydi. Webtoon çizimlerini öğretmeninden gizlice almaya çalışırken bir yanlış anlaşılma yaşandı ve Ra Eun Ho'nun sıradan hayatı kabusa dönmeye başladı. O artık okulda yaşanan her şeyin suçlusu olarak mimlendi.




              Gelelim dizi hakkında ki yorumlarıma. Kim Se Jeong'nun oyunculuğu benim beklentilerimi karşıladı. İdol olduğu için biraz önyargıyla yaklaşmıştım. Tabi muhteşem bir oyunculuk izledim diyemem ama ilk dizisine göre gayet güzel bir performanstı. Lakin ondan da iyisi Kim Jung Hyun'du. Bence diziyi alıp götüren karakter Hyun Tae Woon'du. Kim Jung Hyun iyi iş çıkarmış. Daha iyi ve kaliteli yapımlarda onu izlemeyi isterim.

              Aslında dizi de konu olarak güzel bir tema seçilmiş. Fakat kötü işlenmiş. Arkadaşlık ve haksızlıklara karşı duruş konularına dair güzel mesajlar verilmeye çalışılmış.



               Dizi ilk bölümlerde eğlenceli gidiyordu. Fakat sonradan klişe bombalarını ardı ardına üstümüze atmaya başladılar. Bu kadar klişe bana ağır geldi açıkçası. School serisinde final bölümü bu kadar baştan savma olanını da görmemiştim. Bir çok şey havada kaldı. Zaten dizi şöyle böyle devam ederken finalinin böyle bitmesi olmadı.

               Çerezlik diye adlandırdığımız dizilerdendi. Diziyi sevebilmek için okul konulu dizileri çok çok sevmeniz lazım. Şartları zorlarsanız olabilir yani. Sırf seri olduğu için bu kadar popüler bir dizi olduğunu düşünüyorum.



>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>SPOILER BAŞLANGICI


               Dizide Ra Eun Ho, Hyun Tae Woon ve Song Dae Whee arasında aşk üçgeni olmaması beni çok mutlu etti. İkinci erkek sendromu yaşamadık, çok şükür. Kore dizilerinde aşk üçgeni olmaması da büyük bir gelişme. Senaristi bu konu da tebrik ediyorum.


               Song Dae Whee ve Hong Nam Joo çiftini çok yakıştırdım. Daha çok sahnelerini görmek isterdim. Bir de Oh Sa Rang ve Yoon Kyung Woo -gitar çalan çocuk-  ikilisini de çift olarak izlemek isterdim. Çok tatlışlardı.

               Müdür, müdür yardımcısı ve Young Koo öğretmen -azrail lakaplı olan - nadir de olsa sevdiğim kötü karakterlerden oldular. Bir çok sahnelerinde çok güldüm, eğlenceliydi.

               Dizi de aşk üçgeni yoktu dedim ama aslında öğretmenler arasında vardı. Sim öğretmen, Soo Ji -polis olan hanım kızımız-  ve Joon Soo öğretmen -hani sürekli eşofman giyen-  arasında ki aşk üçgeni dizi de çok yer bulmasa da izlemesi keyif vericiydi. Joon Soo öğretmen çok renkli bir karakterdi. Olur olmadık yerlerde diyaloglara girip herkesi trollemesi çok komikti.

               Aslında komik ve eğlenceli karakterlerin bol olduğu bir diziydi. Ama bunun yanında fazla yüzeysel senaryosuyla ve klişeleriyle vasata doğru gitti. Fazla beceriksiz finali de üzerine limon sıktı diyelim.

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<SPOILER BİTİŞİ


Benim dizi hakkında ki görüşlerim bunlardı. Siz ne düşünüyorsunuz? Diziyi sevdiniz mi?

8 yorum:

  1. ivit eğlenceli iken hüzünlüye döndü diziiiiii :) yaz için fena diildi yaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başlarda güzel gidiyordu ama sonradan baya saçmaladılar yaa :) Yani vakit geçirmelikti :D

      Sil
  2. Diziyi merakla beklemiş, sonrasında da izlemeye başlamıştım ama belli bir bölümden sonra beni sıkmıştı. Sadece youtube da yayınlanan parçaları izliyordum ama o kadar tatmin etmedi beni. Serinin önceki dizileri daha iyiydi. Eline sağlık bu arada :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Huyum kurusun başladığım diziyi yarım bırakamıyorum. Yoksa bende çoktan izlemeyi bırakırdım. En çok 2013 sevmiştim ben. Teşekkür ederim :)

      Sil
  3. Kore dizileri pek izlemiyorum ya :(
    Ama yabancı dizi izlerim :)
    Neyse, ben de beklerim bloguma :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herkese hitap etmeyebiliyor tabii :)
      Yabancı dizi ben de çok izlerim ama blog da çok yer vermiyorum :)

      Sil
  4. School serileri , 2015 de bozdu bence , ben çok sıkıldım izlerken , bu sezonu da izlemedim artık , pek bir şey kaçırmamışız iyi iyi :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu sene daha da bozmuşlar. Tadı tuzu kalmadı serinin :)

      Sil