6 Eylül 2017

Duel | Kore Dizisi | 2017




              Dizinin konusu; Lösemi hastası olan Şef Jang'ın kızı tedavi alması için bir kuruma götürüldüğü sırada gizemli bir adam tarafından kaçırılır. Şef Jang kızını kurtarmak için her türlü yolu denemeye hazırdır. İstenilen büyük miktarda fidye parasını kaçıran kişiye teslim etmek için yola çıkar. Kızını kurtarmaya çalışırken tuhaf bir durumla karşılaşır. Kızını kaçıran suçluya tıpatıp benzeyen biri daha vardır. Kimin suçlu olduğu konusunda bir fikri olmayan Şef Jang'ın başına bakalım neler gelecek.


Oyuncular


Lee Sung Hoon - Lee Sung Joon - Lee Yong Sup / Yang Se Jong

              Çaylak bir oyuncu olması ve ilk defa bir dizisini izlememe rağmen gönlümde yerini aldı. Daha önce "Romantic Doctor, Teacher Kim" ve "Saimdang, Light's Diary " dizilerinde rol almış. Lakin ben ikisini de izlemediğim için yeni keşfettiğim bir oyuncu oldu. Uzun zamandır beni oyunculuğu ile etkileyen bir çaylak olmamıştı. Dizinin ilk bölümünü izlediğim an kim bu çocuk diye araştırmaya başladım. Dizide üç farklı kişiyi canlandırıyor. Üçü de oldukça birbirinden farklı karakterler. Ama üç rolü de oynamakta çok başarılı. Hatta ilk izlediğimde rolleri ikizlerin oynadığını düşünmüştüm. Biraz yüzleri farklı gibi gelmişti. Belki de yapılan makyaj ile ilgilidir. Ama benim böyle düşünmem onun ne kadar iyi oyuncu olduğunun kanıtı niteliğinde. Tempeture of Love adlı dizinin oyuncu kadrosuna alınmış. Yeni dizisinin yayınlanacağı tarihi iple çekiyorum. Umarım güzel yapımlarda rol alır. İzlemekten keyif alacağım.


Jang Deuk Cheon ( Şef Jang ) / Jung Jae Young

              Yang Se Jong gönüllere taht kurdu, bunu zaten kabul ediyorum. Fakat diziyi izleten bir diğer oyuncu da Jung Jae Young'du. Kore filmi severlerin alışık olduğu bir yüz zaten. Bir çok filmde gördüğümüz bir oyuncu. Filmlerde severek izliyordum, dizide bayılarak izledim. Karakterin duygularını çok iyi yansıttı izleyenlere. Oyunculuğu sayesinde dizi su gibi aktı. 


Ryu Mi Rae / Seo Eun Su

              Diziyi izlerken uzun bir süre varlığını sorguladığım karakter. Sürekli bu kadar işlevsiz bir karakteri niye yazdılar ki diye düşündüm. Dizi bittiğinde düşüncelerim çürüdü. Ama yine de bir türlü ısınamadım karaktere. Bir de aynı meslekten olan erkek bir arkadaşı vardı. Kore dizilerinde ki en gereksiz karakter olmaya aday olabilir. 


Choi Jo Hye / Kim Jung Eun 

              Sırf biz ekran karşısında sinirden kuduralım diye yazılmış, bu karakter. Tabi bu da dizinin tuzu biberi diyelim. Ben karakterle ilgili daha çok ayrıntı görmek isterdim. Nasıl bu hale gelmiş? Geçmişten bir şeyler gösterdiler. Ama biraz yüzeysel kaldı bence.






              Dizi hakkında genel görüşlerime gelirsek; gizem dolu, aksiyonu bol ve daha çok dram türünde. Son birkaç bölüme kadar, bölümlerin başında, bölümde ki en çarpıcı sahne -bana göre- gösteriliyor. İlk başlarda "Acaba yanlış bölümü mü açtım?" diye şüpheye düşüyordum. Sonra izledikçe anladım tabi. Bence etkili bir yöntem olmuş. Çünkü "Bu sahne nasıl yaşanıyor?" diye meraklanıyor insan. 

              Yaklaşık 12-13 bölüm sıkılmadan izledim. Finalden önce ki birkaç bölümde gereksiz ve saçma olaylar, mantık hataları ve klişeler oldu.Yine de final bölümünü güzel bağladılar. İlk 12-13 bölümün hatırana ve sırf muhteşem oyunculuklar için bile izlenir. Kısacası tavsiye edilir. 





Evet, artık gelelim rahat rahat dizi hakkında her şeyi yazabileceğim kısma :)


> Dizi o kadar heyecanlı başlıyor ki, Şef Jang'ın kızının kaçırıldığı sahneyle. Açıkçası ilk bölümden bu kadarını beklemiyordum. Tam kaçıran kişiye çok benzeyen biri daha olduğunu öğrendiğimiz an 10 gün öncesine gittik. Olayı en heyecanlı yerinde bıraktıkları için diziyi daha çok merak etmeye başladım. Belki de izlediğim en iyi ilk bölümlerdendi.

> Şef Jang kızının tokasının Sung Joon'da olduğunu fark ettiğinde, bakışlarındaki farklılıklar dolayı Sung Joon'un masumiyetine inandığı sahne çok etkileyiciydi. 

> Dizi boyunca Sung Joon'a günde 3 posta dayak attılar resmen. Hem hafızasını kaybetmiş hem de masum, ama yemediği dayak kalmadı çocuğun. Zaten travma yaşarken bir de üstüne Soo Yeon'u kaçırmakla suçlandı. Yazık vallahi. Şu çocuğun çektiğini kimse çekmedi.

> Birbirlerine güvenmediklerine dair yaptıkları göndermeler güzeldi.





> Sung Joon ve Sung Hoon'un ilk adamakıllı konuşması diyebiliriz. DNA'larının ve parmak izlerinin aynı olduğu vurgulandıktan sonra ilk defa ikiz olmadıkları net bir şekilde söylendi. Ben klon olduklarını bilmeden izlemeye başlamıştım diziyi. Bu sahneden sonra emin oldum klon olduklarına. Bu arada Sung Hoon'un psikopat gülüşünü sevenler burada mı? :))




> O kadar olay oluyorken Savcı Choi'nin hala Şef Jang ile uğraşmasına sinir oldum. Kadının kariyerinden, hırslarından başka önemsediği bir şey yok. Gerçi sonlara doğru bir işe yaradı. Ama yaptığı iyilikte bile kendi çıkarının olduğu kesin.

> Şef Jang'ın kızı için verdiği mücadele, kendinden çok daha güçlü insanlara kafa tutması izlemeye değerdi.




> Şef Jang'ın kızını aynanın arkasından gördüğü sahne en duygusal sahnelerden biriydi. Oyunculuğun nirvanasıydı.

> Ryu Mi Rae'nin olaylar hakkında en bilgisiz kişi olup da, bilgisayar başına geçip, teori adı altında tüm gerçekleri tahmin etmesini saçma buldum. O kadar insan olayın içinde ne olduğunu anlayamıyor, en alakasız insanlardan biri her şeyi çözüyor. Gerçi olaylarla alakası varmış, sonradan öğrendik. Ama o zamanlar kendisi bile bilmiyordu bunu.

> Şef Jang'ın kısa yoldan kızını kurtarmak yerine, kendini kullandırmadan Sung Hoon'u tehdit etmesini takdir ettim. Bildiği, doğru bulduğu yoldan vazgeçmedi. Adam tehdit ederken bile çok havalıydı.



> Ahh Sung Hoon ahh! En büyük acıyı kendin kendine çektirdin. Yaşadıkları kolay değil gerçekten. Soo Yeon seni özlüyor.




>Sonunda kızını kurtarması içimi rahatlattı. Bu sahne de aşırı aşırı duygusaldı. Aralarında ki baba-kız ilişkisini izlemek çok keyifliydi. Şef Jang'ın, Soo Yeon'a bakışları o kadar sevgi dolu ki gerçekten kızı olduğunu düşünmedim değil.




>Bence dizinin en boş karakteri Mi Rae'nin iş arkadaşı olan adam. İsmini bile bilmiyorum, yani düşünün o kadar aklımda kalmamış. Neden böyle bir karakter var, dizide ki işlevi neydi, merak konusu. Zaten tek anlamlı konuşmasının olduğu sahne de bu.




>Sung Joon ve Şef Jang dizinin başlarında kötü bir başlangıç yapsalar da sonrasında aralarında oluşan bağ güzeldi. Sonunda Sung Joon'u anlayan bir Allah'ın kulu çıktı yani. :)




>Ryu Mi Rae'nin, Doktor Lee Yong Sup'un kızı çıkması beni en çok şaşırtan olaylardandı. Bir de aşının onda olmasıyla konuyu güzel bağlamışlar. Yoksa kızın muhabir arkadaşından bir fark kalmayacaktı, boş bir karakter olacaktı benim gözümde.

>Bence bu sahne dizinin en gereksiz olayıydı. Zaten dizinin saçmaladığını düşündüğüm bölümlerden biriydi. Hayır yani, ne güzel bir dizi, konusuda çok güzel derken böyle saçmalamaları olmadı. Doktorun ölmesi çok gereksizdi. Hem de birde Sung Hoon'a öldürdüler, olmadı böyle.





>Bu sahne de neye uğradığımı şaşırdım. Tartışmasız dizinin en etkileyici sahnesiydi. Şef Jang'ın kızı için yapabileceği başka ne var ki, diye düşündüm. Sung Joon'un, Şef Jang'ı geride bırakmak istemediği sahnede yüreğim dayanmadı.




>Sung Hoon'un sözleri resmen dizinin özetiydi. İşler daha da karışık aslında. Ölmeseydin iyiydi bee.

> Öğrendik ki bütün bu olaylar Başkan'ın ölümsüzlük hevesinden dolayı olmuş. Zaten böyle bir adamın da normal çocukları olmaz. Biri kızı için hayatını bile riske atarken, diğeri babasının ölümünü istiyor. Hem de miras için sadece. Dizi de hayatın iki yüzünü de görmüş olduk. 




>Sung Hoon'un kendini kardeşi için feda etmesi ve ölürken bile yüzünde olan o psikopat gülümsemesi etkileyiciydi.

>Sonlara doğru olan araba sahnesinde Sung Hoon'a yapılan gönderme çok iyiydi. Neden bu kadar duygulandım ki o sahne de?

> Çok istediğim mutlu son oldu ama buruk bir mutlu sondu benim için. Sung Joon'un, Sung Hoon'a verdiği sözü tutabilmesini isterdim mesela. Sung Hoon kötü bir karakter olmasına rağmen kurtulsaydı keşke, diye düşünüyorum. Ama bir yandan da "Kurtulsaydı cezasını çekmek için hapiste olurdu, çok mutlu bir hayatı olmayacaktı." diyerek kendimi avutuyorum. Neyse çokta üzülmeyelim aynısından bir tane daha var.  :))





Siz ne düşünüyorsunuz? Diziyi beğendiniz mi?

8 yorum:

  1. Spoilerin canı çıksın emi 😏 finale doğru illa bi sacmaliyorlar ,15 bölüm dizi yapıyolar halbuki neyse finali toparlamış lar sonuçta :) Izleyenlerin beğendiği bi dizi olmuş sanırım bende eve gidince fırsat kalırsa bu diziye bakarım artık :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Genel olarak izleyenler beğenmiş diziyi :) Bence izle kesin. Ama spoiler yemeden izle keyfi kaçmasın dizinin :))

      Sil
  2. Ay bende bu diziye yeni başladım , çok acayip heyecanlı yaaa :D o savcıya acayip kıl oldum , sinir bişey yaaa . Spoilerı hemen geçtim , izleyim bir hele yeniden gelirim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet yaa çok heyecanlı bir diziii. Savcı kadına sinir olmamak elde değil zaten :D İzle bakalım beğenecek misin :))

      Sil
  3. hımm olabilir ivit. sen de proje ödevi gibi yazmışsıın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deep şimdi bu söylediğin iyi bir şey mi kötü bir şey mi :D Yaaa aslında duygu ve düşüncelerimi doğal bir şekilde ifade etmek istemiştim ama :D

      Sil
    2. of allam tabikide iyi bişi. ben detaylı yazmanı kastettim ayolcum :) doğal zaten sen hep samimisin. diziyi açıklamalı yazdığın için iltifat ettim ben yaaa :)

      Sil
    3. Deep'cim bende öyle anlamıştım ama sonra proje ödevleriyle ilgili kötü anılarım geldi aklıma o yüzden kararsız kaldım :D Ayyy teşekkür ederim iltifatın için. Senin gibi iyi blog yazarlarından ilham almaya çalışıyorum :))

      Sil