27 Eylül 2017

Bride of the Water God | Kore Dizisi | 2017




              Dizinin konusu; Su tanrısı olan Ha Baek'in tanrıların kralı olabilmesi için başarması gereken bir görevi vardır. Bu görevi başarabilmek için dünyaya gelir. Dünyaya geldikten sonra güçlerini ve tanrı taşlarını bulabilmesi için gerekli olan haritayı kaybeder. Dünyada güçleri olmadan görevini başarabilmesi için yardıma ihtiyacı vardır. Hizmetkarı olan psikiyatr So Ah'ı bulur. Ha Baek'in dünyada olduğu sürede ikili arasındaki yaşananları anlatmaktadır.



Oyuncular





              Nam Joo Hyuk'un Weightlifting Fairy Kim Bok-Joo dizisini izledikten sonra yeni dizisini merakla bekliyordum. Bir de kadroda Gong Myung ve Lim Ju Hwan'ın olduğunu öğrenince diziyi izlemek kaçınılmaz bir durum oldu. Bence dolu dolu bir kadro olmuş. Bir tek Krystal konusunda tereddütlerim vardı. Ama diziyi izlerken beni yanılttı. Bence role çok yakışmış. Zaten rolü de onun idol imajına uygun, soğuk bir karakter. Diziyi izlerken sürekli "Bu kız bu kadar güzel miydi yaaa." diye düşündüm. Normalde fazla güzel bulmazdım. Dizi de gerçekten büyüleyici görünüyordu. Tanrıça olmanın hakkını verdi kız.


              Dizi de dünyaya ilk defa gelen bir tanrının, dünyada ki yaşama uyum süreci komedi malzemesi olarak güzel kullanılmış. İlk bölümlerde bu konu üzerine çekilen sahnelerde çok eğlendim. Dizi, bir diziden daha çok anime havasında çekilmiş. Nasıl bir cümle olduysa artık bu :D Dizi de zaten animeden uyarlamaymış. Özellikle su tanrısı olan Ha Baek'in tavırları ve konuşma tarzı sanki tiyatro oyunuymuş gibi bir his veriyor. Ne zaman düzgün konuşmaya başlayacak, diye izledim bölümleri. Bence Nam Joo Hyuk'a bu rol bir beden büyük gelmiş. Amacım Goblin dizisi ile karşılaştırmak değil. Zaten iki dizi birbirinden oldukça farklılar. Mesela ben Goblin'i izlerken Gong Yoo'nun gerçekten goblin olduğuna, Lee Dong Wook'un gerçekten azrail olduğuna inanmıştım. Yani inanmıştım derken öyle olmadığını biliyorum tabi. Fakat bana sorsanız yıllar sonra onları bu rolleriyle hatırlarım. Neyse bunu Goblin yazısına çevirmeyelim. Kısacası Nam Joo Hyuk bende aynı etkiyi bırakmadı. Rolünün altından kalkamadığını düşünüyorum.


              İlk başlarda diziye heyecanla başlamıştım. Sonrasında ise tam bir hayal kırıklığıydı. Dizi de bütünlük, akıcılık yoktu. Bazı sahneler çok zorlama olmuş gibi geldi.Bir de Ha Baek rolünü taşıyabilecek bir oyuncu canlandırmalıydı. Daha iyi bir senaryo yazılmalıydı. Ve kesinlikle daha iyi bir çekim kalitesi olmalıydı. Özellikle su sahnelerinde kullanılan efektler tam bir hayal kırıklığıydı. Zaten bu kadar şeyden sonra diziden çokta bir şey kalmıyor. Ehh! Fena değildi, diyebilirim.





>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>SPOILER BAŞLANGICI


              Su ülkesi bana nedense Selena dizisinin dekorunu hatırlattı. Her an üç kişi el ele tutuşup "Se le na. Selena! Selena!" diyecek diye bekledim :D Bir zamanlar kabusumdu bu dizi. Yani dekor biraz Selena tadında olmuş. Hayır yani madem fantastik bir dizi işine kalkıştınız, efektlerinde hakkını verin bir zahmet. Birde su sahneleri var ki akla zarar. En duygusal sahne de üzüleceğim yere güldüm. Kore dizi tarihinde ki en baştan savma efektler dalında ödül alabilirler.


              Bence bu dizi komedi üzerinden gitse çok daha başarılı olurdu. Zaten diziye fantastik demeye gönlüm el vermiyor. Fantastik adına gördüğümüz çok az sahne olduğu için. Romantik desem o da değil. Bir kaç sarılma, öpüşme sahnesi diziyi romantik yapmıyor. Bu gözler ne romantik diziler izledi. Öyle bir kaç sahneyle olmaz o iş. Bir arada diziyi drama bağlamaya çalıştılar. Ehh! Bu biraz daha başarılı olmuştu diyeyim. Dram sahnelerin de Yoon So A duyguyu en iyi yansıtan karakterdi.


              Ha Baek'in su ülkesinde ki hali bana oldukça komik. Güzelim çocuğu gelinin kız kardeşi gibi yapmanın ne lüzumu vardı. Tamam anladık tanrıymış, ama o ağır makyaj ve ombreli saçlar olmamış .

              Ha Baek şöyle güçlü, böyle tanrı, tanrıların tanrısı, bütün güçler onda gibi fazlaca karakteri gözümüzde büyüttüler. Sonrasında bir kaç sahne hariç Ha Baek'in bir numarasını göremedik. Güçlerini verselerdi ve diziye biraz güçlerini kullandığı sahneler yerleştirselerdi daha iyi olabilirdi.


              Ha Baek'in her akşam So A'yı kapının önünde beklemesi çok hoş bir detaydı. Bir bekleyenin olması herkesin hayali değil midir :))

                                   
              Moo Ra karakterini genel anlamda sevdim. Ama biraz fazla kıskanç ve agresif tavırlarını abartı buldum. Moo Ra ve Bi Ryum çiftini çok yakıştırdım. Daha fazla sahneleri olsun isterdim. Bir de Sekreter Min ve Shin Ja Ya çiftini de çok yakıştırdım. Tam olarak çift olmasalar da, olsalardı efsane olabilirlerdi.

              Birazda Yoon So A karakterine değinmek istiyorum. Bence Shin Se Kyung güzel bir oyunculuk sergiledi. Özellikle başlarda benim en çok sahnelerinden memnum olduğum oyuncuydu.

              Bi Ryum ve Ceo Shin - yani Hoo Ye-  en sevdiğim iki karakterdi. Bi Ryum'un o tavırları, gülüşü ve tabi ki gri saçları çok iyiydi. Diziyi izlenilesi kıldı. Ceo Shin ise bence önemli bir karakterdi. Hatta baş rolden daha çok geçmişini derinden öğrendiğimiz bir karakter oldu. Zaten onu kötü bir karakter olarak görmek istemememin sebebi de onu yakından tanımam oldu.

              Dizide ki en sevdiğim olay Ceo Shin'i kötü bir karakter yapmamalarıydı. Final bölümünde olayı toparlayıp bizim Ceo'yu kötü yapmanın ucundan döndüler. Zaten dizinin en çok ilk bir kaç bölümünü ve finalini sevdim. Bütün olayları finalin son 20-30 dakikasına nasıl sığdırdılar anlamadım. Mutlu bir final oldu. Ama bir yandan da kötü bir sonla bitseydi de güzel olurdu diye düşünmedim değil. Yine de finali sevdim.


<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<SPOILER BİTİŞİ


Benim dizi hakkındaki görüşlerim bunlardı. Siz ne düşünüyorsunuz? Diziyi beğendiniz mi? Yorumlarınızı bekliyorum.

7 yorum:

  1. Diziyi izlemedim ,izlemeyi pek düşünmüyorum açıkçası o yüzden spoilerin üstünden girip altından çıktım:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ohhhh iyi yapmışsınnn :)) İzlenmeye değer diyemem zatenn ^^

      Sil
  2. yazın gitti işteeee zaman geçirttiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle oldu Deep. Ama daha kaliteli bir dizi bekliyordumm :))

      Sil
  3. İzlemedim ya :(
    Beklerim bloguma, iyi akşamlar... :)

    YanıtlaSil
  4. Kardeşim izliyordu diziyi ama o da yarım bıraktı , başrol çocuğa karşı sebepsiz bir gıcığım olduğundan izlemedim :D
    Hahahaha selena mı :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki ileri de toparlar diye izledim bende ama sonuç hüsran oldu tabi. Ben seviyorum çocuğu ama bu dizi de olmamış beğenemedim. Selena biraz ağır bir eleştiri olmuş olabilir ama dekoru görmelisin benzemiyor da değil :D

      Sil